• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 16 بهمن 1396
کد مطلب : 6264
+
-

تضمین امنیت بیشتر در اندروید

آزادی‌های بیشتر اندروید نسبت به iOS بهایی دارد که این تاوان باز بودن بیشتر فضا و خطرپذیری بیشتر نسبت به بدافزارهاست. جدا از نصب آنتی‌‌ویروس‌ها و برنامه‌های بازدارنده، چند نکته مهم وجود دارد که رعایت آنها می‌تواند امنیت موبایل‌تان را بسیار بیشتر کند.  

بدافزارهای مختلف اندرویدی

 

 مطمئنا همه ما از برنامه‌های مخربی که در پس‌زمینه ویندوز کار می‌کنند آگاهی داریم، اما با توجه به گسترده‌شدن پلتفرم اندروید، این نوع بدافزارها آرام‌آرام به گوشی‌ها نیز راه‌ پیدا کرده‌اند؛ برای مثال تازه‌‌ترین بدافزار اندرویدی با نام Skygofree می‌تواند میکروفون شما را روشن کرده، به شبکه بی‌سیم وصل شود و اقدامات بی‌شماری ازجمله دزدی کامل اطلاعات شما را انجام دهد! متأسفانه از بین بردن این بدافزارها کاری سخت و پیچیده است، پس بهتر است پیشگیری را قبل از درمان جدی بگیرید.

 

فقط اپلیکیشن‌های رسمی

اندرویدهای رسمی در بدو اجرا تنها یک فروشگاه نصب دارند و آن هم فروشگاه گوگل است. بهترین راه‌‌حل برای دور ماندن از هرگونه بدافزاری، دانلود برنامه‌ها تنها از فروشگاه گوگل است. البته انتخاب درست برنامه از این فروشگاه نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و حتما باید نسبت به نصب برنامه‌های کم‌دانلود و البته مشکوک، کمی محتاط بود. 

 

فراموشی غیررسمی‌ها

فروشگاه‌های زیادی به‌صورت غیررسمی برای اندروید وجود دارد؛ نمونه‌های داخلی و خارجی که البته هیچ ربطی به گوگل ندارند و بدون هیچ‌گونه نظارتی فعالیتی جداگانه دارند. از دلایل مهم استفاده از این فروشگاه‌ها می‌توان به ارائه نشدن برنامه‌ای خاص برای کشوری خاص یا آپدیت نشدن برای آن منطقه نام برد؛ جدا از آنها که دوست ندارند پول برنامه‌ای را پرداخت کنند اما باید درنظر داشته باشید که این نبود نظارت درست روی عملکرد این فروشگاه‌ها، ماهیت آنها را کاملا زیر سؤال می‌برد.

 

دزدی ممنوع!

 

شایع‌ترین دلیل آلوده‌شدن به بدافزارها برنامه‌های دزدی است! برنامه‌‌های ساخته شده هزینه و تلاش زیادی برایشان صورت گرفته و آنهایی هم که برنامه‌ها را به‌صورت قفل باز ارائه می‌کنند حتما دلیلی برای این کار دارند و در بسیاری موارد این دلایل به نفع شما تمام نخواهد شد!

 

آپدیت؛ شرط امنیت

 

هسته اصلی اندروید به‌صورت دوره‌ای به‌روزرسانی می‌شود. این به روزرسانی‌ها همیشه دارای بسته‌های امنیتی هستند که باعث بهتر شدن وضعیت گوشی در مواجهه با بدافزارها خواهد شد. پس همیشه به روز نگه داشتن آن را امری ضروری بدانید. برنامه‌ها را نیز همیشه آپدیت کنید، مخصوصا برنامه‌های آنتی‌ویروس که قرار است کار مواجهه با بدافزارها را به‌عهده بگیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید